Gilla oss på Facebook

Jag blir så trött ibland.
Jag blir så trött på att hela tiden vara uppkopplad, att alla kan nå mig precis hela tiden, någon vecka skulle jag vilja pröva att stänga av min hipster-ajfån completely, internet, slänga datorn i backen, likaså teven genom fönstret.
Låsa in mig i ett ensamt hus i 2 veckor, utan att en enda själ som kan prata med mig. Och där inne skulle man kunna sitta å pyssla, rita, lyssna på cd-skivor, laga god mat, ha långa sovmårnar, bara gå runt och vara kreativ och fixa en massa! Det skulle var så skönt, men man måste ju förstås kunna cykla ner till affären och handla mat.
Tänk, två veckor utan Facebook= skööönt. Jag är inte en person som är inloggad hela tiden och uppdaterar statusar hela tiden, det tilltalar inte mig riktigt, visst, det är kul ibland. Och, ja absolut, jag skulle kunna ta bort min profil och sluta existera i facebook-världen, men så tråkigt är det ju inte, och det är oxå svårt, när alla man känner använder denna sajt och "möts" via den.
Och bloggstormen som har kommit lika fort som höstvädret, nu ska alla blogga, vilket jag tycker är väldigt roligt, speciellt foto och illustrations bloggar, dom får man jätte mycket inspiration av!! Men det lyder ju under samma konsept, att alltid veta vad andra gör, alltid vara uppkopplad, vilket som allting, har sina för- och nackdelar. Och om man inte vill läsa allas bloggar så är det ju bara att inte gå in på dem, men då kommer man ju till det här oxå att man blir, inte utstött, mer inte-hänger-med-i-svängarna-person och när min åldersgrupp lever halva sitt liv på internet och man själv inte hänger med. Är det lätt att man inte följer med i alla konversationer och samtalsämnen. Vilket jag tycker inte är så roligt. Så då kanske man bör ta reda på vad "Trollface" är, för att kunna förstå vad det är alla pratar om.
Det låter ju som är världens bakåtsträvare och grottmäniska,
ja, men bara ibland, jag uppskattar ju verkligen dessa nymodernligheter som television, intern nätet, telefoni, elektrisicitet, digitala brev osv.....
Dom här grabbarn har väl lite rätt ivad dom säger, fast som alltid ganska dramtiska:
http://www.youtube.com/watch?v=D4ZKlT1EvCA&ob=av2e
Kram  från Sockerfrikaka (på Wordfeud) ;;;;;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0