På bio med Captain America!

Då har man sett Captain America också! :D
Ännu en Marvelfilm man kan stryka över på listan "Se-superhjältefilm-innan-jag-dör-listan".
Jag är nöjd vad dom har gjort med honom på vita duken. Det kanske blev lite fånigt ibland, det kändes som dom hade lagt ner mer tid och pengar på specialeffekterna än själva storyn. Det var en annorlunda superhjältefilm, hjälten grät faktiskt! Och det ska ju utspela sig under andra världskriget, så det är ju ett ganska tungt ämne. Den var väldigt bra, men jag har lite svårt att man hela tiden ska glorifiera krig.
Det var skönt, för att han var inte övernaturligt bra, duktig på att fajtas osv, han hade liksom brister, det är viktigt så man kan relatera till dom. Fast det kändes som om dom ville få in väldigt mycket i en enda liten film och det blir ju sällan bra. Jag har svårt att relatera till krigshjältar för just det dom gör, men Captain America var inte så mycket ute och fajtades på slagfältet, han var mera av en symbol, för hopp och tro i svåra tider för ett land. Det känns mycket bättre än att han går runt och dödar tiotusentals människor för att han tror blint på hans land, för det gjorde han inte. Han blev inte den här typiska hjälten som tex Stålmannen, utan han var en ganska misslyckad hjälte faktiskt. MEN det viktigaste av allt! Denna hjälte har hjärta! Han är snäll, trogen, etisk!! man tror att dom flesta hjältarna har det, visst till en viss del, men inte som den här killen. Och det tyckte jag framgick bra i filmen! :D <3<3<3<3<3

Och vem blir inte kär i den här killen? Hahaha:
(Chris Evans) Haha, nä. Undrar hur många timmar han måste spenderat på gymmet för den här filmen? Gaaaanska mycket skulle jag tro..
Jag långtar SÅÅÅÅÅ MYCKET tills The Avengers kommer ut, (nästa år). (Ett superhjälteTeam som gör bra saker, där även Captain America, Hulken, Iron man är med!!!:)
Med vänliga hälsningar: 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0